Kultūras un mākslu institūts

Agnese Hermane

Pētniece

Asociētā profesore un pētniece, Ph. D. Agnese Hermane ir Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) studiju prorektore, atbild par LKA dalību Eiropas universitāšu aliansē ACE2-EU. Iepriekš vadījusi LKA Kultūras socioloģijas un menedžmenta katedru, LKA un Rīgas Tehniskās universitātes kopīgo bakalaura studiju programmu “Radošās industrijas”, bijusi arī maģistra studiju apakšprogrammas “Kultūras menedžments” vadītāja.

Agnese Hermane doktora zinātnisko grādu ieguvusi Latvijas Kultūras akadēmijā, izstrādājot pētījumu par līderības izpausmēm Dziesmu un deju svētku māksliniecisko kolektīvu vadībā. Zinātniskās intereses saistītas ar kultūras un radošā sektora organizāciju darbību un līderību, kultūrpolitiku, auditorijas piesaisti un izglītošanu, līdzdalības veicināšanu, kultūras patēriņu un kultūras piedāvājuma veidošanu, pasākumu studijām, starptautisko sadarbību kultūras jomā, radošo industriju, radošo pilsētu attīstību, radošu personu darbību un lomu sabiedrībā.


Agnese Hermane darbojas kā pētniece Valsts pētījumu progammā “Latvijas kultūras ekosistēma kā resurss valsts izturētspējai un ilgtspējai / CERS”. Piedalījusies vairākos Fundamentāli lietišķo pētījumu projektos – “Pārskatot radošo pilsētu konceptu: tīkli, starpnieki un attīstības virzieni / RePrint” un “Radošās industrijas mazajās pilsētās: potenciāls un devumi ilgtspējai”, kā arī vadījusi vairākus LKA iekšējo pētījumu projektus -  “Kultūras piedāvājuma daudzveidības kartēšana Latvijā: programmas “Latvijas skolas soma” piemērs”, “Digitālās transformācijas izpausmes kultūras pasākumu nozarē Latvijā un pārmaiņas saskarsmē ar auditoriju - aktuālā situācija un nākotnes attīstības perspektīvas” u.c. Būtiska pētnieciskā pieredze uzkrāta, līdzdarbojoties kultūras nozares lietišķajos pētījumos, piemēram, “Programmas “Latvijas skolas soma” satura izvēles un ieviešanas novērtējums 2019. gadā” (2020) “Kultūras patēriņa un līdzdalības ietekmes pētījums” (2018), “Dziesmu un Deju svētku procesa finansēšana un pārvaldība: tradīcijas attīstība ilgtermiņā” (2018), kā arī  novadu un pilsētu kultūras attīstības programmu izstrādē (Jūrmala, Jēkabpils, Lielvārdes novads, Ventspils novads u.c.).

Pētījuma veids Pētījuma nosaukums, nr. Projekta īstenošanas laiks [datums, mēnesis, gads] Finansētājs Loma projektā
VPP Latvijas kultūras ekosistēma kā resurss valsts izturētspējai un ilgtspējai / CERS (Nr. VPP-MM-LKRVA-2023/1-0001) 18.09.2023.- 17.09.2026. Latvijas Republikas Kultūras ministrija Izpildītāja
LKA iekšējo pētījumu projekts Kultūras piedāvājuma daudzveidības kartēšana Latvijā: programmas “Latvijas skolas soma” piemērs 01.06.2024.-31.05.2025. Latvijas Kultūras akadēmija Projekta vadītāja
FLPP Pārskatot radošo pilsētu konceptu: tīkli, starpnieki un attīstības virzieni / RePrint
(Nr. lzp-2021/1-0588)
03.01.2022.– 31.12.2024. Latvijas Zinātnes padome Izpildītāja
LKA iekšējo pētījumu projekts Digitālās transformācijas izpausmes kultūras pasākumu nozarē Latvijā un pārmaiņas saskarsmē ar auditoriju - aktuālā situācija un nākotnes attīstības perspektīvas 1.08.2023.-31.03.2024. Latvijas Kultūras akadēmija Projekta vadītāja
FLPP Radošās industrijas mazajās pilsētās: potenciāls un devumi ilgtspējai / CRISP
(Nr. lzp-2020/2-0375 )
04.01.2021.– 31.12.2021. Latvijas Zinātnes padome Izpildītāja
VPP Latvijas kultūras tradīciju ilgtspēja inovatīvā vidē/ Habitus 2014.-2017. Latvijas Republikas Kultūras ministrija Izpildītāja

Nozīmīgākās akadēmiskās publikācijas 

Hermane, Agnese; Kunda, Ilona. Radošās pilsētas jēdziena attīstība un interpretācijas.  Radošās pilsētas: procesi un cilvēki. Rīga: Latvijas Kultūras akadēmija, 2024, 31.-52. lpp. Pieejama: 676563db1bddae200efcb07f_RePrint_monografija_web.pdf  (Recenzēta kolektīvā zinātniskā monogrāfija).

Zemīte, Ieva; Kunda, Ilona; Bluķe, Una; Hermane, Agnese. Radošo starpnieku lomas un to nozīme kultūras un radošajās industrijās. Radošās pilsētas: procesi un cilvēki. Rīga: Latvijas Kultūras akadēmija, 2024, 117.-130.lpp. Pieejama: 676563db1bddae200efcb07f_RePrint_monografija_web.pdf  (Recenzēta kolektīvā zinātniskā monogrāfija)

Hermane, Agnese; Kunda Ilona. The Conditional Gift – Interpretations  of  Public Participation in Applying for the European Capital of Culture Status. Cultural Crossroads. 2023, Vol. 23. pp. 65-81. DOI: https://doi.org/10.55877/cc.vol23.401

Naudin, Annette; Zemite, Ieva; Hermane, Agnese (2022). A framework for exploring cultural and creative industries in regional contexts: the role of cultural intermediaries. Letonika. 46. Pp. 38 – 53. Available: http://lulfmi.lv/Letonica-Nr-46 (Indeksēts  Scopus, ERIH PLUS)

Tjarve, Baiba; Hermane, Agnese (2021). Institutionalisation of Amateur Arts in Latvia: Involvement of Amateur Artists in Decision-making Process. Culture Crossroads. 2021, Vol. 17. Pp. 7–29. Available:  http://www.culturecrossroads.lv/pdf/310/en (Indeksēts ERIH PLUS, EBSCO, ULRICH'S, CEEOL)

Hermane, Agnese; Šteinbergs, Kaspars; Podniece Paula (2021). Pārmaiņas pasākumu nozarē Covid-19 ietekmē. Krustpunkti: kultūras un mākslas pētījumi 2021. 2021. Lpp. 44.–58. Pieejams: https://www.researchgate.net/publication/358412140_Parmainas_pasakumu_nozare_Covid_-_19_ietekme 

Hermane, Agnese; Freiberga, Kristīne; Podniece, Paula; Šteinbergs, Kaspars (2020). Pasākumu klasifikācija un pasākumu nozares definēšanas izaicinājumi Latvijā. Krustpunkti. Kultūras un mākslas pētījumi 2019. 2020. Lpp. 23.–34. Pieejams: https://www.researchgate.net/publication/345197912_Pasakumu_klasifikacija_un_pasakumu_nozares_definesanas_izaicinajumi_Latvija 

Hermane, Agnese; Treimane, Agnese; Vinogradova, Līga (2018). Kolektīvu vadītāju loma Dziesmu un deju svētku procesā. Dziesmu un deju svētki. Tradīcijas anatomija: kolektīvā monogrāfija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds. Lpp. 251.–284. (Anonīmi recenzēta zinātniskā monogrāfija)

Hermane, Agnese. Dziesmu un deju svētku process skaitļos (2018). Dziesmu un deju svētki. Tradīcijas anatomija: kolektīvā monogrāfija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds. Lpp. 286.–307 (Anonīmi recenzēta zinātniskā monogrāfija)

Igaune, Edīte; Liepa-Balode, Ilze; Hermane, Agnese. (2016). The Mutual Reciprocity of Education, Non-Formal Cultural Education and Social Capital.  Economics and Culture. Volume 13, Issue 2. Pp. 35–43. DOI: 10.1515/jec-2016-0018 (Indeksēts De Gruyter Open, EBSCO, EBSCO Discovery Service, Google Scholar, J-Gate, etc.)

Pētnieka identifikācijas kods (-i)
https://orcid.org/0000-0001-5059-7309

Papildu informācija 
https://lka.edu.lv/lv/par-akademiju/docetaji/agnese-hermane/ 
https://www.researchgate.net/profile/Agnese-Hermane/research 
https://lka.academia.edu/AgneseHermane 

E-pasts saziņai
agnese.hermane@lka.edu.lv