Latvijas Kultūras akadēmijas un Valsts izglītības satura centra profesionālās kompetences pilnveides programmās piedalās vairāk nekā 320 pedagogu
Latvijas Kultūras akadēmija (LKA) un Valsts izglītības satura centrs (VISC) 2020.gada jūnijā, jūlijā un augustā aicināja pedagogus uz mācībām divās profesionālās kompetences pilnveides programmās: “Mācīšanās lietpratībai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā – starpdisciplinaritāte un mācību priekšmets” (30 stundas) un “Mācīšanās lietpratībai, īstenojot mācību saturu “Teātra māksla”” (72 stundas).
Mācībās kopā piedalījās vairāk kā 320 skolotāji no visiem Latvijas reģioniem. Mācības vadīja gan LKA docētāji, gan jaunā mācību satura veidotāji un izglītības nozares profesionāļi.
Laikā, kad Latvijas skolas gatavojas pakāpeniski ieviest pilnveidoto mācību saturu un pieeju, kā arī veido savu piedāvājumu vidusskolas izglītības programmai, Latvijas Kultūras akadēmijai ir deleģēta atbildība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu īstenošanu, ar mērķi sniegt atbalstu skolotājiem, kuriem nepieciešams sagatavoties jaunā izglītības satura ieviešanai vienā no septiņām mācību satura jomām “Kultūras izpratne un pašizpausme mākslā”.
Šī joma pamatizglītības un vidējās izglītības saturā “ienes“ jaunas, mūsdienu dinamiskajā sabiedrībā akūti nepieciešamas kompetences, būtiski paplašina kultūras un mākslas izglītības īpatsvaru vispārējās izglītības saturā, kā arī veido kultūras un mākslas izglītības pēctecību, loģiski saistot dažādus izglītības posmus, tostarp – vidējo un augstāko izglītību kultūras un mākslas jomā.
LKA klātesamība jaunā izglītības satura komunikācijā apliecina augstskolas gribu un spēju uzņemties sociālo atbildību par kultūrizglītības kvalitāti un lomu Latvijas izglītības sistēmā.
Savukārt mācību programmas “Teātra māksla” virsuzdevums bija veicināt dalībnieku – nākamo “Teātra mākslas” pedagogu radošo patstāvību, iedrošināt eksperimentēt un darboties, meklēt informāciju par teātra mākslas jautājumiem, kā arī aktualizēt teātra mākslas prakses un teorijas jautājumus pedagoģiskā aspektā.
Topošie teātra mākslas pedagogi apguva teātra nozarei specifiskās zināšanas un prasmes, iepazinās ar jaunā mācību priekšmeta “Teātra māksla” saturu un tā īstenošanas organizāciju, saņemot arī virkni praktisku piemēru un uzdevumu, ko izmantot mācību stundās.
Programmas ietvaros tika sagatavots metodiskais materiāls aktiera meistarībā un režijā, kas noder kā vērtīgs pielikums programmā apgūtajam. Metodiskais materiāls būs pieejams interesentiem arī Latvijas Kultūras akadēmijas bibliotēkā.