Latvijas Kultūras akadēmijas un Latvijas Mākslas akadēmijas organizētās studentu radošās uzņēmējdarbības laboratorijas noslēgums

Ceturtdiena, 31. marts, 2016


31.03.2016 09:00

Informācija par pasākumu

Lai sekmētu mākslas augstskolu studentu uzņēmējdarbības kompetences Latvijas Kultūras akadēmija (LKA) un Latvijas Mākslas akadēmija (LMA) no 4. februāra organizēja studiju kursu “Studentu radošās uzņēmējdarbības laboratorija”. Daļa no studentu divu mēnešu laikā attīstītajām idejām tika prezentētas 17. martā LU Biznesa inkubatorā, 31. martā no plkst. 9:00 līdz 11:00 Nordic Club House notiks otrā biznesa ideju prezentācijas daļa.

Pirmajā tikšanās reizē studentu biznesa ieceres novērtēt tika aicināti neatkarīgi eksperti: Dāvis Suneps, LU inkubatora pārstāvis; Līva Stūrmane, jauno uzņēmēju centra vadītāja un Latvijas konkursa dalībai “Creative Business cup” organizatore un Aivis Pavlovs no privāto investoru biedrības "Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls”. 31.martā studentu idejas vērtēs Liene Pērkone, Nordic Club House pārstāve un Aivis Pavlovs.

31.martā Nordic Club House studenti prezentēs tādas idejas kā mākslinieku radītas piezīmju grāmatiņas; žurnālu “Travel& Places& People& Coffee”, modelējamus zābakus ar ornamentiem, ilgtspējīgu modi, matadatas, cukurgailīšus pieaugušajiem, platformu teātra izrāžu novērtēšanai, zīmolu satikšanās platformu ielu modes kultūrai un pluss izmēra apģērbi.

Studiju kursa ietvaros kopumā tika prezentētas 43 idejas. Studiju kursa dalībnieki,  izvērtējot piedāvāto ideju konkurētspēju, nolēma strādāt pie 21 potenciālā radošā biznesa, kas darba procesā rezultējās 16 prezentācijās.

17.martā LU Biznesa inkubatorā prezentētās idejas: tēlaino domāšanu veicinošs komplekts; darbnīcas pieaugušajiem Jelgavā ZAB; Spiidala (produkti ar nacionālu simboliku); Stabbella (gredzeni augstpapēžu kurpēm); plānotājs atpūtai dabā; sociāls uzņēmums – Latvijas Bērnu un jauniešu integrācijas fonds un platforma internetā LMA studentu darbu tirdzniecībai.

Studiju kursa ietvaros dalībnieki veica biznesa idejas dzīvotspējas aprēķinus un radīja produkta dizaina konceptu. Izstrādāja mārketinga plānu mērķa tirgus sasniegšanai Latvijā vai ārvalstīs. Studiju kursa ietvaros tika organizētas vieslekcijas, tikšanās un konsultācijas, kuras tika pielāgotas biznesa ideju izstrādes un attīstīšanas vajadzībām.