Reinventing Mentoring in Arts Management (REMAM) ir Erasmus+ stratēģiskās partnerības projekts, kura mērķis ir kopīgi radīt jaunu visaptverošu izpratni par mentoringu kultūrā kā profesionālās mūžizglītības ietvaru, kā arī akadēmiskās izglītības daļu. Projekta uzmanības centrā ir ilgtspējīgas mijiedarbības izveidošana un uzturēšana starp studentiem, potenciālajiem darba devējiem un nozares praktiķiem, vienlaikus atjaunojot izpratni par mentoringu un radot jaunu “mentorēšanas” veidu, kurā tiek kopīgi radītas zināšanas.
Projekta mērķis ir izveidot mācību modeli, kas ļaus attīstīt analītiskās un akadēmiskās kompetences kā arī aptvers pašreizējo prakses jomu, rīkus un ietekmes aģentūras, kas ir atbildīgas par profesiju profilu veidošanu. Projekts tieksies uzsvērt mentora profesijas nozīmi un turpinās aktualizēt mentora profesijas definīciju partnervalstīs. No vienas puses, projekts mēģinās kartēt praktiķu, kuri ir gatavi dalīties ar savām zināšanām, vajadzības bet, no otras puses - studentu vajadzības, kuru uzdevums ir apgūt pašreizējās prakses iemaņas, saņemt karjeras veidošanas atbalstu gan savā mītnes zemē, gan starptautiskajā darba tirgū.
Projekta pasākumu dalībnieki būs kultūras menedžmenta studenti (≈50) un atzīti praktiķi, piemēram, mākslas organizāciju un kultūras projektu vadītāji (≈70) no visas Eiropas, kuri ir vai kļūs par studentu mentoriem un prakses partneriem. Jaunas zināšanas un prasmes tiks sniegtas arī nozares skolotājiem un pasniedzējiem (≈20), mākslas menedžmenta mācību programmu vadītājiem (≈10), kā arī valsts aģentūrām, kas atbild par AII kvalitāti un profesiju profilēšanu.
Paredzēts, ka visās iesaistītajās valstīs tiks rīkoti semināri ar studentu un praktiķu piedalīšanos, lai kopīgi izveidotu un izprastu kultūras vides specifiku un izstrādātu universālāku zināšanu pārneses modeli. Papildus tiks veiktas vairākas fokusgrupu intervijas ar praktiķiem, pedagogiem, vadītājiem un valsts izglītības aģentūrām, lai izveidotu mentora profesionālo profilu, sekmētu tā starptautisko atpazīstamību un tādējādi veicinātu darbaspēka pārnesamību visā Eiropā.
Projekta galvenie rezultāti:
1) izstrādāts mentoringa modelis, kas nodrošinās karjeras veidošanas atbalstu un praktisko zināšanu/ prasmju attīstīšanu studentiem un ļaus dalībniekiem savstarpēji bagātinošā mijiedarbībā mācīties mūža garumā.
2) izstrādāta interaktīva datora/mobilās lietotne - palīgs, kas informēs mentoringa programmās iesaistītās personas un kalpos kā saderības platforma starp mentoriem un mentorējamiem.
3) izplatīšanai dalībvalstīs izstrādāts politikas informatīvais dokuments, kurā apkopoti ieteikumi mentora profesionālā standarta un profesijas profila formulēšanai KRN.
Projekta rezultāti tiks integrēti iesaistīto AII mācību programmās. Mentoringa modelis un mobilā lietotne būs pieejami Eiropas kontekstā, izmantojot tīklus un atklātās koplietošanas platformas. Rezultāti, tostarp, izstrādātais politikas dokuments plašākai auditorijai tiks prezentēti akadēmiskajos žurnālos un konferencēs.
PROGRAMMA: ERASMUS+ strategic partnerships (grant agreement No 2020-KA203-04)
PROJEKTA NUMURS: 2020-1-EE01-KA203-078003
ĪSTENOŠANA: September 2020 – August 2023
PROJEKTA KOORDINATORE LKA: Vita Dumpe, vita.dumpe@lka.edu.lv
Vadošais partneris: Estonian Academy of Music and Theater
Partneri: Creative Mentorship (Serbija), Noorsooteater / Estonian Theatre for Young Audiences (Igaunija), Universiteit Antwerpen (Beļģija), The University of the Basque Country (Spānija)
| Erasmus+ projekta “Reinventing mentoring in arts management” REMAM ietvaros tapusī grāmata“Perspectives on Mentorship – ReinventingMentoring in Arts and Creative Industries Management” piedāvā paraudzīties uz mentoringa tēmu mākslas un kultūras kontekstā no dažādām perspektīvām. Ikviens, kas īsteno mentoringa programmu mākslas vai kultūras intitūcijās, šo grāmatu var izmatot kā rokasgrāmatu vai avotu, kur smelties papildu zināšanas. Tā var palīdzēt saprast, kā efektīvāk pārvaldīt un uzturēt attiecības mentoringa procesa laikā. Grāmata sniedz unikālu mentoringa tēmas izpēti, tā izvirza pārdomas rosinošus jautājumus un pēta veidus, kā labāk īstenot šāda veida programmas. Grāmatas veidotāji uzsver, ka mentoringa process nenotiek pats no sevis, – lai programmas būtu ilgtspējīgas, tām nepieciešama pārdomāta vadība un koordinēšana. Grāmatā apkopoti daudzveidīgi pieredzes stāsti mentoringa programmas īstenošanā.
|
REMAM politikas dokuments ir paredzēts politikas veidotājiem un piedāvā plašu pārskatu galvenajos jautājumos, kas saistīti ar mentoringu mākslā un kultūrā. Tas var būt noderīgs ikvienam, kurš izstrādā vai īsteno Eiropas Savienības iniciatīvas, kas ietver mentoringa jautājumus. Politikas dokumenta mērķis ir radīt kopīgu izpratni un prezentēt mentoringu kultūras un radošo industriju nozarē kā profesionālās mūžizglītības ietvaru, kas var palīdzēt veidot ilgtspējīgu mijiedarbību starp studentiem, potenciālajiem darba devējiem un nozares praktiķiem. Politikas dokumentā galvenā uzmanība pievērsta četriem pīlāriem, kas politikas veidotājiem ir svarīgi: • Vērtību koprade un zināšanu apmaiņa, • Inovācijas un digitalizācija, • Daudzveidība un ilgtspējība, • Sociālā vienlīdzība, pieejamība un iekļaušana kultūras sektorā. | |
REMAM interaktīvais rīks ir ātrs informācijas ieguves avots ikvienam, kas interesējas par mentoringu mākslas un kultūras jomās vai ir iesaistīts procesā, – mentoriem, mentorējamajiem un programmu koordinatoriem. Tas sastāv no kodolīgām atziņām, praktiskiem padomiem un rīkiem, ko var praktiski pielietot, īstenojot mentoringa programmas. Interaktīvo mentoringa rīku komplekts veidots, lai rosinātu radošumu un atvieglotu komunikāciju mentoringa attiecībās. Tas paredzēts lietošanai trīs mērķa grupām – mentoriem, mentorējamajiem (studentiem) un mentoringa programmu koordinatoriem. Katra rīka ievadā ir skaidrojums par kontekstu, kurā to varētu izmantot, kā arī definēts mērķis, ko šis rīks varētu palīdzēt sasniegt. Rīku komplektā ir iekļautas arī atsevišķas praktiski lietojamas drukājamas veidnes mentorējamajiem, mentoriem un programmukoordinatoriem. Tās paredzētas kā paraugi iedvesmai un var tikt izmantotas, uzsākot mentoringa attiecības, kādu konkrētu sarunu par konkrētu tēmu vai citos gadījumos.
|