Sabīne Ozola
Sabīne Ozola 2023. gadā ieguvusi humanitāro zinātņu bakalaura grādu mākslās Latvijas Kultūras akadēmijā. Šobrīd studē Latvijas Universitātes “Socioloģijas” maģistrantūras programmā. Kopš 2022. gada sākuma Sabīne Latvijas Kultūras akadēmijas Kultūras un mākslu institūtā darbojas kā zinātniskā asistente, piedaloties akadēmisko un lietišķo pētījumu izstrādē, kas saistīti ar nodarbinātības, kultūras daudzveidības, kultūrizglītības, līdzdalības un jaunatnes pētniecības jautājumiem.
Sabīnes pētnieciskās intereses saistās ar nodarbinātības pārmaiņām neoliberālisma apstākļos, skatot tās ciešā saistībā ar atsvešinātības, prekaritātes, nestabilitātes un digitalizācijas jautājumiem. Bakalaura studiju ietvara pētnieciskajā darbībā Sabīne apskatījusi un raksturojusi ēdiena piegādes kurjeru, nevalstisko teātru aktieru un vizuālo mākslinieku nodarbinātību. Pēdējo gadu darbs Valsts pētījumu programmās un Fundamentāli lietišķo pētījumu projektos bijis saistīts arī ar jaunatnes socioloģiju, kultūras daudzveidību un pieejamību.
Pētījumu projekti (LKA), 2020-2025
Pētījuma veids | Pētījuma nosaukums, nr. | Projekta īstenošanas laiks [datums, mēnesis, gads] | Finansētājs | Loma projektā |
FLPP |
Gatavojoties karam: Kara nozīmes Latvijas publiskajā diskursā un jauniešu uztverē (Nr. lzp-2024/1-0604) | 01.01.2025.–31.12.2027. | Latvijas Zinātnes padome | Izpildītāja-studējošā |
VPP |
Jauniešu autentiskas līdzdalības priekšnoteikumi formālās un neformālās izglītības vidē / UNFRAMED (Nr. VPP-IZM-Izglītība-2023/6-0002) |
22.12.2023.–21.12.2026. | Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija | Izpildītāja-studējošā |
VPP |
Latvijas kultūras ekosistēma kā resurss valsts izturētspējai un ilgtspējai / CERS (Nr. VPP-MM-LKRVA-2023/1-0001) | 18.09.2023.- 17.09.2026. | Latvijas Republikas Kultūras ministrija Administrē: Latvijas Zinātnes padome |
Izpildītāja-studējošā |
FLPP |
Digitālajās platformās nodarbināto autonomijas izpratnes un prakse: Wolt un Bolt piegādes darbinieku pieredzes kultūrsocioloģiska analīze (Nr. lzp-2021/1-0521) |
03.01.2022. – 31.12.2024. | Latvijas Zinātnes padome | Izpildītāja-studējošā |
Citas ar pētniecību saistītas aktivitātes
- Pētījums “Kultūras piedāvājuma daudzveidības kartēšana Latvijā: programmas “Latvijas skolas soma” piemērs”. Pētījuma darba grupas locekle. 2024-2025. Pētniecības projektu konkurss „Zinātniskās darbības attīstība Latvijas Kultūras akadēmijā”. Tiek īstenots.
- Pētījums “Latvijas repa sociokulturālā analīze”. Pētījuma darba grupas locekle. 2023-2024. Pētniecības projektu konkurss „Zinātniskās darbības attīstība Latvijas Kultūras akadēmijā”.
- Pētījums “Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” darbības izvērtējums par laika posmu no 2018./2019. mācību gada līdz 2022./2023. mācību gadam”. Pētījuma darba grupas locekle. 2023. Pasūtītājs: Latvijas Nacionālais kultūras centrs. Pieejams: https://latvijasskolassoma.lv/wp-content/uploads/2024/02/LSS_zinojums_2023.pdf
- Pētījums “Ceļojums uz utopiju: pētniecībā balstītas mākslas pieejas izmantošana sociālo problēmu analīzē”. Pētījuma darba grupas locekle. 2022-2023. Pētniecības projektu konkurss „Zinātniskās darbības attīstība Latvijas Kultūras akadēmijā”.
- Pētījums “Zinātnes patēriņa un līdzdalības izpēte”. Pētījuma darba grupas locekle. 2022. Pasūtītājs: LR Kultūras ministrija. Pieejams: https://www.izm.gov.lv/lv/latvijas-iedzivotaju-zinatnes-satura-paterins-un-lidzdaliba-2022
- Pētījums “Latvijas valsts simtgades programmas īstenošanas ietekmes izvērtējums par periodu no 2019.gada 1.janvāra līdz 2021.gada 1.decembrim”. Pētījuma darba grupas locekle. 2021. Pasūtītājs: LR Kultūras ministrija. Pieejams: https://www.km.gov.lv/lv/media/21713/download
Latvijas Zinātnes padomes eksperta tiesības
–
Pētnieka identifikācijas kods (-i)
https://orcid.org/0009-0003-5915-4717
Nozīmīgākās akadēmiskās publikācijas
Kristāla, Ance; Cērpa, Lote Katrīna; Ozola, Sabīne. Exploring the Intersection of Research, Identity Formation and Artmaking in an Arts-based Research Project. Of Losing Touch And Taking Place: Making Performing Arts Settings At The Fringes. 2024. Culture Crossroads, Volume 24, pp. 127 – 139.
Papildu informācija
–
E-pasts saziņai
sabine.ozola@lka.edu.lv